Sunday, March 7, 2010


Assalamualaikum..bonjour,konnichiwa...=)
post hari ni cm pelik sket..'kisah gigi dan hati.' ntah pe la kaitan gigi ngn hati kn..
act,saya tgh sakit gigi skrg ni..hahah..dh 4 hari..tp still mls nk jmpe denstist..insyaAllah esk bru brcadang nk pergi kot..=D
apa yang saya nk smpaikan kt sni kn..mm..kita ni mesti kena rajin gosok gigi n jaga gigi kita supaya tak sakit. kadang-kadang tu ada yg smpai 4 o 5 kali gosok gigi dalam sehari..yela,nk bg gigi cantik n menawan..nanti pakwe x lari..btul x?hihi..bayangkan ade org x gosok gigi langsung dalam sehari..cam mana keadaan gigi dia ek?mesti teruk n buruk..pastu semua orang pn lari..
dh mmg tabiat manusia kn suka benda-benda yg cantik n menarik..sbb tu kita digalakan jaga gigi dan seluruh anggota badan..kn..kn..
hah,sama juga dengan hati..kita kena la selalu jaga hati kita supaya sentiasa bersih dan x dikotori dgn perkara yang tidak sepatutnya. Kebanyakan orang kadang-kala sering lalai dalam membersihkan hati masing-masing termasuk sy. sbb apa?sbb kita tidak nmpk hati kita sendiri.bayangkn jika kita dapat melihat hati kita,astarfirullahalazim..pasti kita terkejut melihat keadaannya.jika hati itu putih,maka Alhamdullilah.Tapi..jika hati kita hitam dan kotor..subhanallah..takut utk sy perkatakan.kerana ianya mungkin juga terjadi kepada sy yg kerdil ini. dan jika gigi yg sakit kita perlu brjumpa dengan doktor gigi..bagaimana pula dgn hati kita?mm..jgn risau..kita ada ALLAH s.w.t yg sentiasa berada di sisi kita.Marilah kita sentiasa memohon ampun ats segala kesilapan kita agar hidup kita diberkati oleh-Nya.akhirnya,jgn lupa utk menjadi hati n diri kita. Bykkan brzikir dan memohon keampunana dr Allah.
ps:peringatan tuk diri saya yg hina ini juga..
akhir kalam..sayangi Allah,rasulullah,ibu bapa,diri sendiri dan org disekeliling anda..peace^

0 comments:




Related Posts with Thumbnails
 

< a walk of life > Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!