Sunday, August 1, 2010

~pertemuan di ktm~


pict dr google..

bismillah..

Jam menunjukkan pukul 5.40 pm."Ok,fine!!Train ke Tanjung Malim confirm gerak dalam pukul 6 camtu.Malasnya nak tunggu." Dengan rasa berat,kakiku melangkah masuk ke koc 'pink' a.k.a ladies' coach. Mataku terus meliar mencari tempat kosong untuk aku duduk. Ku pandang kiri dengan rasa yang agak geram. Sebab??? ini koc untuk PEREMPUAN la.Kenapa ada lelaki pula ni? dah la ramai pula tu.Adess..aku pun bergerak la ke arah kanan. Alhamdullilah,ada tempat kosong.Rezeki.haha..

10 minit berlalu...

"Bosan la..nak buat apa ek?" Aku pun memandang di sekeliling koc tu.Dan...ternampak la seorang gadis ayu duduk tidak jauh dari aku.Dekat je pun.Hanya ada satu kerusi yang memisahkan jarak antara kami.Aku pun mula lah rasa nak borak-borak.(perempuan,biasalah kan) hehe..

satu,dua,tiga..
"mm,nak pergi mana?"Aku pun bersuara.
" Kuala kubu bahru ." Gadis itu menjawab.Nasib baik ada respon.
" Oh,KKB.study lg ke?"
" a'ah." Dia menjawab sambil tersenyum.
Melihat dari pakaian yang menutupi tubuhnya,aku pun tanya.."ni mesti study kat darul quran kan."
"ye.Belaja kat Darul Quran." Tepat tekaanku.
" Asal dari mana?"Aku pun dah galak bertanya.
" Singapura." Selamba gadis itu menjawab.
"Hah,singapore?gila jauh datang study kat sini."Aku terlopong campur excited."Nanti kalau saya pergi singapore,saya dah ada tourist guide la kan."
Kami ketawa. Disitu,kemesraan kami terjalin. Alhamdulillah,bertambah kenalan saya lagi.Dan banyak lagi yang dibualkan cuma malas la nak tulis.hehe..
sebelum gadis yang bernama 'ummu barakah' itu turun di KKB,aku sempat mengambil emel untuk kami berfacebook nanti.haha.Semangat betul kan.

apa2 pun,semoga persahabatn yang baru dibina ini akan terus mekar hendaknya.Amin!!

salam sayang,

~~

0 comments:




Related Posts with Thumbnails
 

< a walk of life > Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!