Wednesday, November 3, 2010

~movie review~ :)

yahoooooo..kita berjumpa lagi. +_+
mm,semalam..ain g tengok cerita ADELE : RISE OF THE MUMMY. mula-mula dengar tajuk cerita ni cam best je kan.lagi-lagi bila ade pasal mummy/mumia. I like!!haha..So,tanpa berfikir panjang,I decided to watch this movie. Jap eh,korang tengok poster movie ni.

apa macam?cam syokk je kan.

 


ni watak utama, cantik kan.hehe 
 Tapi............poster & pelakon je hebat. Jalan cerita filem ni macam ada yang kurang.  Aishh,sayang la.in fact,1st time tengok mummy jadi baik tolong manusia.hahha,lawak2.

>>> sinposis cerita ini,lebih kurang macam ni la...

Si cantik manis diatas,Adele Blanc-Sec merupakan seorang wartawan yang sanggup melakukan apa-apa sahaja untuk mencapai cita-citanya. Pada suatu hari,semasa sedang bergembira bermain tenis dengan adik beliau,tanpa diduga,beliau telah memukul bola tenis dengan kuat sehingga menyebabkan bola tersebut terkena adik beliau yang akhirnya menyebabkan adik beliau mati. Oleh kerana kesedihan yang teramat sangat, si Adele ni memutuskan untuk pergi ke Eygpt untuk membawa pulang mumia doktor firaun untuk menghidupkan kembali adik beliau. Pada masa yang sama,sebiji telur dinasour ,PTERODACTYL    telah menetas dan membunuh beberapa orang di Perancis.

PERSOALANNYA,dapatkah Adele  mencari mumia tersebut & apa kaitan nya dinosour tersebut dalam filem ini? jika ingin tahu,sila ke panggung wayang & saksikan sendiri filem ADELE : RISE OF THE MUMMY.


     =)
ain bg 3  bintang.hahah

0 comments:




Related Posts with Thumbnails
 

< a walk of life > Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!