Thursday, March 10, 2011

~cerita gadis XXL~

  AMARAN : Sila baca sehingga ke titik noktah yang terakhir.hahah.tak de2.just kidding~
kisah yang  sebenar akan bermula.... hayati cerita ini sebaiknya (perlu ke?waahaha) :


  • dulu masa kecik-kecik,aku ni kanak-kanak yang sangat comel.ala-ala si Mia Sara Adamaya tu la.heeeeeee~ tak percaya? jap ek...
opsss,seksi pulak.hahah.





  •  macam adik Mia Sara tak?? hah,tak?? ok,fine..lupa kan je la. Sebab bukan nak cite sal masa kecik-kecik aku pun sebenarnya.
  • Then, setelah aku meningkat remaja..wow!! hormon berkeliaran di sana-sini. Macam ape je kan. pastu mula la ngapp sana,ngapp sini.Lagi-lagi masa duduk asrama,tiap-tiap minggu (almost la) papa datang bawak MCD,Pizza ,etc. Mana tak nya,asyik makan nasi kawah je kan..sebab tu la duk kirim macam-macam kat papa sebab nak balas dendam makcik dewan makan masak tak sedap.hihihi...
  • so..end up cerita,aku jadi seorang gadis comel seperti gambar dibawah : 
aku yang pakai baju oren tu!! ni masa last day sekolah,2007.


  • see,comel tak aku? aku nak kasi u all tengok gambar lagi. hahaha..

aku yang hujung kiri.ni masa baru-baru masuk matrik,2008


hahaha. jadi cikgu tadika ok..masa cuti lepas SPM.

  • cerita pasai jadi cikgu tadika ni kan,ade ke patut masa tu,guru besar tu pernah cakap kat aku :  "ain,u ni macam nenek la."
  • hah,korang agak-agak ape perasaan aku masa tu?? dalam hati la kan," kau panggil aku nenek?tak pe2,nnt satu hari,ko akan panggil aku ANGELINA JOLIE .tengok la." hahaha..



  • ni gambar dengan farah. Masa buat solat hajat tuk result SPM taun 2007.
  • ni lah zaman-zaman remaja aku dulu. Suka makan,suka makan,suka makan.
  • dulu bajet nak diet,tapi tak jadi.Sebab ape tak jadi?? Sebab tak de DISIPLIN!! heeeeee~
(dah start part sedih)....
  • pastu biasa la kan,dilema gadis saiz XXL. nak beli baju susah.nak beli jeans susah.fuhhh..masa tu,aku pernah cakap,"apasal aku gemuk??tak pe lah.aku REDHA." CESS,baru aku tau betapa jahilnya aku guna perkataan REDHA tu. aku tak buat apa-apa pun tuk kuruskan badan,tiba-tiba je aku cakap aku REDHA??boleh ke?? MANA BOLEH MAAAA..sebab gemuk ni satu benda yang boleh kita ubah kalau kita nak !! so,lepas ni,kawan-kawan kat luar sana,jangan guna lagi perkataan, " saya redha jadi gemukk.' kalau ain tau,ain cubit-cubit nanti.hahaha
lepas tuuuuuuuuuuuuuuuu : 

antara gambar latest. g Trekking kat sg.chilling.aku baju kelabu tu..


hahah.boling-boling time.

ehh...



  • yeay!! aku happy~ sebab?? lu fikir la sendiri. :)
  • aku nak bongkar rahsia ni..jeng3...buat pertama kali dalam hidup,tak pernah ade orang lain tau ni kecuali my mom :
DULU : saiz jeans 36!!!!!!!!!! wahahahaha..sengal.
SEKARANG : 29/30..wahahahaha..syokk.
BERAT DULU : 69kg..
BERAT SEKARANG : 52kg..(dalam usaha turun lagi sedikit.)
DULU : paling benci merentas desa/olahraga.sebab tak larat nak lari.
 SEKARANG : dah boleh jogging2,lari jauh-jauh.
 DULU : malas giler kalau ade camping ke,trekking ke.rasa cm nak nanges je.
SEKARANG : syookk giler dapat camping. hari tu baru je lepas trekking kat sg.Chilling.
DULU : Chronic asthma.dasyat kot.tak caya tanya papa.
SEKARANG : dah tak payah simpan inhaler (ubat asma tu).Alhamdullilah.

masyaAllah,masyaAllah,masyaAllah.
dh boleh cam aku yang mana??tuu,yg berbaju brown,berskirt putih.


ps: kalau ada sapa2 diluar sana yang cakap " aku hepi je w/pun saiz XXL."
 JANGAN TIPU!! sebab dulu sku pun cakap bende yang sama jugak. (I know how u feel,ok)


apa-apa pun :


  • jangan malu bertanya.
  • sila lah contact ain kalau nak tahu macam-macam lagi cerita.
  • AIN , 014-2472558.

STUDY TIME.DAAAAAA~ * believe in urself. u can do it!!*




Categories , ,

11 comments:

DREM on March 10, 2011 at 8:29 PM said...

Blogberry Emry said : whoaa..bagi la tips jd kurus ley?

She's DHHassan on March 10, 2011 at 8:31 PM said...

huhuhu, nice blog...tenz follow...

~cikgu ain~ on March 10, 2011 at 8:44 PM said...

myself : tq..my pleasure. :)
x'emriust : boleh je nak kasi tips. boleh add skype : ain eusuff
nanti boleh borak2 panjang. :)

SitiMardhiahMansor on March 10, 2011 at 8:48 PM said...

ain dah cantekk sgt dah skrg :))

~cikgu ain~ on March 10, 2011 at 8:56 PM said...

tengs mar..
:D

Amie on March 10, 2011 at 10:03 PM said...

ain mmg gojes gitu.
wahahahahaha..
i luv syg.
hehe

bijak on March 10, 2011 at 10:22 PM said...

Tahniah!salute u ain!

~cikgu ain~ on March 10, 2011 at 11:09 PM said...

amie : haha..luv u too..
bijak : mekasih2..

chaip26 on March 11, 2011 at 7:33 AM said...

like dis! =))

Anonymous said...

ape tipsnye,,leh bgtaw,,yg penting jimat bajet~~

~cikgu ain~ on March 28, 2011 at 9:54 PM said...

anonymous : kalau serious nak tahu,boleh add skype ; ain_eusuff
anytime okayh..u decide,ain tunjukkan jalan je. :)




Related Posts with Thumbnails
 

< a walk of life > Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!